Træning

Træning

Træning har mange sundhedsmæssige fordele generelt og er for alle uanset alder, køn og træningsniveau/træningserfarring. Forskning viser tydeligt at styrketræning er godt for dig med ryggener og øvrige bevægeapparatsgener. Derfor er træning en stor del af det samlede behandlingstilbud til dig her i klinikken. 

Klinikken råder over eget motionscenter, der holder åbent mandag - fredag i tidsrummet 7.00-18.00.

Positive effekter når du udsætter kroppen for træning og fysisk aktivitet;

  • Din muskelstyrke øges, og dagligdagens belastninger bliver nemmere.
  • Din udholdenhed/kondition øges.
  • Din koordination og kraftudviklingshastighed øges hvorved risiko fald forebygges, især jo ældre du bliver.
  • Bedre form gør du mere modstandsdygtige overfor stress, negative tanker og i sidste ende depressioner.
  • Fysisk udmattelse gennem træning giver bedre søvn.​

Vi tilbyder dig træning på flere plan;

  • Træning i klinikkens motionscenter - til dig der gerne vil træne på egen i hånd i maskiner, elastiktræning og gulvøvelser i motionscentrets åbningstid. 
    • forud for individuel træning vil du gennemgå en instruktionstime sammen med din kiropraktor eller fysioterapeut med gennemgang af maskiner og tilrettelæggelse af program for dig. Der kan ved behov aftales opfølgning.
  • Holdtræning - til dig som ønsker træning sammen med andre ligesindede og med instruktør. Holdtræning består både i gulvøvelser med bold, foam roller, elastikker og træning i motionscentrets maskiner.  
  • GLA:D Ryg træning - til dig der har langvarige eller tilbagevendende rygsmerter.
    • GLA:D Ryg er et træningsprogram udviklet af forskere og behandlere på Syddansk Universitet. Program der involverer både træning og patientuddannelse. Se pjece her.
  • Tilrettelæggelse af træningsprogram til dig der ønsker at lave træning og øvelser hjemme ved fx brug af kropsvægt, elastik mv.
  • Råd og vejledning gennem behandling - er du allerede i gang med et træningsforløb, råder vi gerne for at sikre dig optimale betingelser i din træning.
  • Se også videobanken her på vores hjemmeside som indeholder gode råd og ideer til din fysiske pleje.  

Kontortræning

Et 7 minutters program til stræk og løsnen op af stive kontornakker og rygge​

Rygtræning - begynder​

Et fint træningsprogram som kan overstås på under 10 minutter, uden brug af træningsredskaber

Klinikken på klintevej

CVR: ​19521435

Find os

Klintevej 6A

5300 Kerteminde

Kontakt os

Tlf.: 65 32 24 25